Sabtu, 14 Mei 2011

Menu diet sarapan pagi.

Sudah hampir satu bulan aku berdiet alhamdulilah menampakan hasilnya ,pemakanan harus dijaga betul-betul. sudah hampir satu bulan aku tak makan goereng-gorengan serta bahan  santan ada sedikit berkurang berat badanku. dahulu aku berat badan sudah mencecah 70 kg.Sakali aku jaga pemakanan sekarang sudah 65 kg.
Sekarang aku bangun pagi terus exercise selama 20 menit lalu minum air suam. kemudian aku mandi baru ,sembahyang subuh dan menyiapkan sarapan untuk anak .Anakku ke sekolah membawa bekal kadang mie,roti sosej. Kalau akun lain sedikit Aku cukup dengan susu,oat dan buah-buahan.
pagi ini aku makan Bubur.

Resepi bubur Oat
3 sdm oat
10 ekor ikan bilis
1 helai daun selederi
1 cawan air

cara membuatnya
1. Ikan bilis direndam selama 5 menit untuk membuang garamnya.
2. Masak air bersama oat selama lima menit dengan api kecil.
3.Setelah masak masukan daun sederi dan hancurkan ikan bilis tadi masak sekejap.


4.Nah dah siap untuk dihidang.

2 ulasan:

Zu berkata...

Wah. Ada yang lagi diet ni. Hihi.

Istinah berkata...

Apa kamu nggak mau ikut,biar langsing nanti boleh masuk gimnastik mewakili Pasir Gudang,,pasti pialanya seperti almari baju.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...