Rabu, 31 Ogos 2011

Hari Raya Bersama Keluarga

Tengah mencari saudara
Sudah sekian lama, kami tidak berjumpa. Akhirnya di hari yang mulia ini, Kami sekeluarga yang jauh sudah lama tak berjumpa terutana yang jauh dari pulau Jawa lebih dua dekat dapat bertemu semula.Kami  masing-masing menceritakan pengalaman pahit getir yang dialaminya.Terutama saudara yang jauh asyik menceritakan orang yang aku sayangi dan kusanjung selama hidupku,,dia adalah  Ibuku dan Juga Bapakku. Pepisahan hari Raya di tahun 1987 tak kusangka adalah detik pertemuan terakhirkudengan seorang bapak.


Akhirnya berjumpa





Begitu juga dengan Ibu,ibuku adalah seorang wanita yang tabah menghadapi  cabaran hidup,meskipun pernah bercerai dengan bapak aku selama hampir 3 tahun kami ada 6 beradik yang masing-masing terpisah,Abangku yang sulung duduk di Bengkulu. Yang dan yang kecil sekali ikut nenek sebelah ibu, manakala aku dan abangku yang sekarang di Malaysia juga duduk bersama nenek sebelah  bapak.Manakala yang seorang lagi diambil oleh orang dijadikan anak angkat itu kisah sedih semasa kecil.Tapiakhirnya kami dapat berkumpul lagi sehinngga kami dewasa dan masing -masing mendirikan rumah tangga.





Orang yang dicari
Tak kusangka perputaran masa begitu cepat akupun mendirikan rumah tangga akupun mengimpikan kebahgiaan dalam berkeluarga seperti insan yang lain.Tapi ternyata mahligai yang aku bina atas dasar cinta  terkandas ditengah jalan  begitu kuatnya ribut yang melanda dimasa itu.kami dikaruniakan seorang putri yang cantik tapi sekarang sudah menjadi anak yang dewasa semoga dirimu akan menjadi orang yang berhasil dan tabah mengharungi hidup ini. Akhirnya kami berpisah dan aku  meninggalkan kampungku .





Anak yang sangat menyangi mama
Dan kini aku sudah berumah tangga dan dikaruniakan 3 cahaya mata.Dua orang putri cantik manakala seorang putra yang ngganteng dan perkasa. Semoga kalian besok dapat menjaga mama hingga ke akhir hayat nanti. Dan harapan mama gantungkan cita-citamu setinggi langit ,jangan malas belajar,jadilah anak yang soleh.


Suami tersayang
Anak sulung harapan mama

2 ulasan:

Zuraidah berkata...

Hoaaa. Nanti-nanti kita jalan-jalan yer? Suka sangat time raya. >.<

Istinah berkata...

Sudah tentu. Ada masa kita pergi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...